Diskus Hernija

ŠTA JE DISKUS HERNIJA?

Diskus Hernija odnosi se na problem sa jednim od jastuka (diskova) koji se nalaze između pršljenova koje se slažu da bi napravili kičmu.

Kičmeni disk ima mekani, želatinasti centar (jezgro) uokviren žilavom, gumiranom spoljašnjošću (prstenastim zglobom). Ponekad nazvan okliznuti disk, hernija diska se javlja ,kada se jezgro istisne kroz prsten.u vidu suze koja može u najgorem slučaju pritisnuti kičmeni moždinu.

Diskus hernija, koja se može javiti u bilo kom delu kičme, može nadražiti obližnji nerv. Zavisno od toga gde je diskus hernija, to može rezultirati bolom, utrnulošću ili slabošću u ruci ili nozi.

Mnogi ljudi nemaju simptome diskus hernije.

Operacija obično nije potrebna i efikasna da bi se problem rešio.

Diskus hernija je najčešće rezultat postepenog habanja povezanog sa starenjem koje se naziva degeneracija diska. Kako starite, vaši diskovi postaju manje fleksibilni i skloniji su kidanju čak i uz manje naprezanje ili uvijanja.

Većina ljudi ne mogu da utvrdi uzrok nastanka diskus hernije. Ponekad korišćenje mišića leđa umesto mišića nogu i butina za podizanje teških predmeta može dovesti do diskus hernije, kao i do uvijanja i okretanja tokom podizanja. Retko je uzrok traumatičan događaj kao što je pad ili udarac u leđa, s tim što ove povrede mogu biti fatalne za osobu.

Većina diskus hernija se javlja u leđnom,mada mogu se javiti i u vratnom delu. Znaci i simptomi zavise od toga gde se diskus hernija nalazi i da li disk pritiska nerv. Obično pogađaju jednu granu nerva.

Bol u ruci ili nozi. Ako vam je diskus hernija u donjem delu leđa, najčešće ćete osećati bolove u krstima,kuku koji se spušta do butina i listova. Možda ćete imati bolove i u delu stopala. Ako vam je diskus hernija na vratu, obično ćete najviše boleti u ramenima i rukama.Bol može osetiti kada kašljete, kijate ili se pomerate u određene položaje. Bol se često opisuje kao oštar ili peče.

Utrnulost ili trnjenje. Ljudi koji imaju diskus herniju često imaju zračenje bola i utrnulost ili peckanje u delu tela koji opslužuju pogođeni nervi. Slabost. Mišići opsluženi zahvaćenim nervima imaju tendenciju da oslabe. To može dovesti do spoticanja ili uticaja na sposobnost podizanja ili držanja predmeta.Potražite hitnu medicinsku pomoć ako se simptomi pogoršavaju.

U većini slučajeva diskus hernije može se uspešno lečiti konzervativno, bez hirurškog uklanjanja herniranog materijala.Studija je pokazala da se oko dve trećine pacijenata sa diskus hernijom oporavi u roku od dve nedelje nakon pojave bola koristeći samo konzervativne mere, a oko tri četvrtine pacijenata se oporavilo nakon tri meseca konzervativnog lečenja.Obično se prvo pokušaju nehirurške metode lečenja.Postoji niz nehirurških metoda koje se koriste u pokušajima da se olakša stanje:​

1. Elektroterapija uključuje niz tretmana pomoću električne energije za smanjenje bolova, poboljšanje cirkulacije, popravljanje tkiva, jačanje mišića i podsticanje rasta kostiju, što dovodi do poboljšanja u fizičkom funkcionisanju.

2. Ultrazvučna terapija kao vid dubinskog zagrevanja tkiva u cilju poboljšanja metabolizma tkiva i bržeg proticanja molekula.

3. Lasero terapija koja dubinski prodire u tkivo i podstiče regeneraciju.

4. Magneto terapija kao sjajan način regeneracije tkiva koji ima sposobnost pojačavanja dejstva ostalih procedura.

5. Kinezi terapija Vežbe za jačanje mišića i poboljšanje držanja tela.