Petni Trn

ŠTA JE PETNI TRN?

Petni trn je stanje stopala stvoreno izraslinom nalik kostima, koja se naziva naslaga kalcijuma i proteže se između vaše petne kosti i luka stopala.

Petni trn često počinje ispod vaše pete. Na kraju utiču na druge delove stopala. Dužinu mogu dostići i do 1.5 cm. Možda nisu nužno vidljive golim okom. Otkrivanje petnog trna može biti izazov. Petne trn ne uzrokuju uvek bol, a nisu svi bolovi u peti povezani sa trnom u peti. Nastavite čitati da biste saznali više o ovim koštanim izraslinama i o tome šta ih uzrokuje.

Petni trn je uzrokovan dugotrajnim naprezanjem mišića i ligamenata. ​ Petni trn se razvija tokom vremena. Ne pojavljuju se iznenada nakon vežbanja ili sportskog događaja. Problemi na peti se obično javljaju kada zanemarite simptome poput bola u peti. Ponavljajući stres zbog hodanja, trčanja ili skakanja po tvrdoj podlozi čest je uzrok petnog trna. Mogu se razviti i nošenjem cipela koje ne podržavaju vaše stopalo. Postoji čitav niz stvari koje povećavaju rizik od razvoja petnog trna. Ovi uključuju:

• Atletske aktivnosti: Trčanje i skakanje mogu iscrpeti petu i luk stopala.

• Aktivnost na tvrdoj podlozi: Često hodanje, trčanje ili skakanje po tvrdoj podlozi može iscrpeti petu.

• Trauma pete: Nagnječenje pete i kidanje membrane koja je prekriva može dovesti do petnog trna.

• Starenje: Studija iz 2008. utvrdila je da su petni trnovi česti kod starijih muškaraca i žena.

• Biti žensko: Studija iz 2014. otkrila je da je trn na peti češće kod žena nego kod muškaraca.

• Gojaznost: Istraživači su takođe otkrili da je trn na peti povezan sa gojaznošću.

• Neodgovarajuća obuća: Često nošenje cipela koje se ne uklapaju ili su izgubile potporu ili ako previše nosite papuče, mogu dovesti do petnog trna.

Postoje i neka osnovna medicinska stanja koja mogu prouzrokovati petni trn. Oni uključuju:​

• reaktivni artritis (Reiterova bolest)

• ankilozirajući spondilitis

• difuzna idiopatska hiperostoza skeleta

• plantarni fasciitis

Simptomi petnog trna mogu uključivati:

• oštar bol poput noža u peti pri ustajanju ujutru,

• tupa bol u peti tokom ostatka dana,

• upala i otok na peti,

• toplota koja zrači iz pogođenog područja,

• mala, vidljiva izbočina nalik na kost ispod pete,

• tačka nežnosti na dnu pete zbog koje je teško hodati bos.

Neki ljudi sa petnim trnom možda uopšte neće imati simptome. Ovi ljudi mogu otkriti da imaju petni trn samo ako imaju rendgen. ​ Ako osoba doživi ove simptome, lekar može da uradi rendgen stopala kako bi utvrdio problem. Videti izbočenje na rendgenskom snimku jedini je način da budete sigurni da osoba ima petni trn.

Fizio A Plus sa mnogim iskustvima videli smo da su se ovi tretmani pokazale najkorisnijim za lečenje petnog trna Tretmani za petni trn usredsređeni su na pružanje olakšavanja bolova,i ubrzanom vraćanju u normalnom tok života.Ovo su neki od načina sa kojim možete izlečiti vaše oboljenje:

1. Shockwave terapija jedna od najefikasnijih načina za lečenje sindroma petnog trna.

2. Elektroterapija uključuje niz tretmana pomoću električne energije za smanjenje bolova, poboljšanje cirkulacije, popravljanje tkiva, jačanje mišića i podsticanje rasta kostiju, što dovodi do poboljšanja u fizičkom funkcionisanju.

3. Ultrazvučna terapija kao vid dubinskog zagrevanja tkiva u cilju poboljšanja metabolizma tkiva i bržeg proticanja molekula.

4. Lasero terapija koja dubinski prodire u tkivo i podstiče regeneraciju.

5. Magneto terapija kao sjajan način regeneracije tkiva koji ima sposobnost pojačavanja dejstva ostalih procedura.

6. Kineziterapija Vežbe za jačanje mišića i poboljšanje držanja tela.