SPONDILOZA

ŠTA JE SPONDILOZA?

Spondiloza je često,najčešće starosno povezano stanje koje pogađa zglobove i diskove u vašoj vratnoj kičmi.Takođe je poznat kao cervikalni osteoartritis ili artritis vrata.Razvija se iz trošenja hrskavice i kostiju.Iako je to uglavnom rezultat starosti, uzroci mogu biti i drugi faktori.Stanje je prisutno kod više od 90 posto ljudi starijih od 60   godina.Spondiloza obično ne dovodi do invaliditeta. Ali ponekad ove promene u kičmi mogu dovesti do stiskanja kičmene moždine ili nervnih korena vezanih za nju. To može dovesti do hroničnih, jakih bolova i ukočenosti u rukama i nogama.

Kako starite, kičma se menja zbog decenija svakodnevnog habanja. Počev od srednjih godina, diskovi između pršljenova počinju da se menjaju. Te promene mogu da uključuju:

• Degeneracija: Kičmeni diskovi na vratu se mogu polako istrošiti (degenerisati).Vremenom diskovi postaju sve tanji, a meko tkivo sve manje elastično. Ako vi ili vaši roditelji imate malo nižu visinu nego što ste to imali pre nekoliko godina, ovo je normalno urušavanje ili sleganje diskova.

• Diskus hernija: Normalno starenje može prouzrokovati kidanje ili pucanje dela vašeg kičmenog diska. Ovo se naziva hernija diska. Hernijacija može uzrokovati da se disk izboči, pritiskajući obližnje tkivo ili kičmeni živac. Ovaj pritisak može izazvati bol, peckanje ili utrnulost.

• Osteoartritis: Osteoartritis je progresivno (u toku) stanje koje uzrokuje degeneraciju hrskavice u zglobovima (trošenje s vremenom). Sa osteoartritisom, hrskavica se degeneriše brže nego sa normalnim starenjem.

• Osteofiti: Kada hrskavica u zglobovima pršljenova u vašoj kičmi počne da se degeneriše i koštano tkivo trlja direktno o drugo koštano tkivo, nenormalni rast kostiju razvija se duž ivica pršljenova. Ovi rastovi (nazvani osteofiti ili koštane ostruge) uobičajeni su kako starite. Često ne uzrokuju simptome.

​Veća je verovatnoća da ćete doživeti spondilozu ako:

• Pušite cigarete ili ste nekada pušili.

• Imate jednog ili više članova porodice sa ovim stanjem.

• Često naprežite vrat za posao, poput pogleda iznad glave (na primer, slikara) ili prema dole (vodoinstalateri ili instalateri podova), po mnogo sati svakog dana ili dugo vremena držite glavu u nepravilnom položaju (na primer, gledate u ekran računara koji je previsok ili prenizak).

• Imati prethodnu povredu vrata, na primer u saobraćajnoj nesreći.

• Bavite se dizanjem teških tereta poput građevinskih radnika.

• Izloženi ste velikim vibracijama poput vozača autobusa ili kamiona.

Većina ljudi sa spondilozom nemaju simptome. Ako se simptomi pojave, mogu se kretati od blagih do teških i mogu se razvijati postepeno ili se mogu iznenada pojaviti.

• Jedan od čestih simptoma je bol oko lopatice. Neki se žale na bol duž ruke i prstiju. Bol se može povećati kada(stojite,sedite, kijate, kašljete, naginjete vrat unazad)

• Još jedan uobičajeni simptom je slabost mišića, otežava sigurno podizanje ruku ili hvatanje predmeta.

• Ukočenost vrata koje se pogoršava.

• Glavobolje koja se uglavnom javljaju u potiljku glave.

• Trnci ili utrnulost koji uglavnom pogađaju ramena i ruke, mada se mogu javiti i u nogama.

• Simptomi koji se javljaju ređe često uključuju gubitak ravnoteže i gubitak kontrole bešike ili creva.

Ako imate ove simptomi zatražite medicinsku pomoć.  Dodjite u FIZIO A PLUS da  vas pregledamo i da rešimo vaše bolove

Fizio A Plus na osnovu mnogo iskustava smo uvideli da su se ovi tretmani pokazali najkorisnijim za lečenje spondiloze.

Tretmani za spondilozu usresređeni su na pružanje olakšavanja bolova,i ubrzanom vraćanju u normalan tok života.Ovo su neki od načina sa kojim možete izlečiti vaše oboljenje:

Studija od 25 pacijenata sa utvrđenom dijagnozom spondiloze starost od 39 do 54 godine(pacijenti koji su obavljali kancelarijski posao činili su 76% od ukupnog broja).Svaka metoda fizikalne terapije koja se primenjuje u lečenju pacijenata sa bolovima u vratu pokazala se korisnom. Međutim, kombinacija elektroterapije, kinezioterapije i ručne masaže pokazala se najefikasnijom.​

1. Elektroterapija uključuje niz tretmana pomoću električne energije za smanjenje bolova, poboljšanje cirkulacije, popravljanje tkiva, jačanje mišića i podsticanje rasta kostiju, što dovodi do poboljšanja u fizičkom funkcionisanju.

2. Ultrazvučna terapija kao vid dubinskog zagrevanja tkiva u cilju poboljšanja metabolizma tkiva i bržeg proticanja molekula.

3. Lasero terapija koja dubinski prodire u tkivo i podstiče regeneraciju.

4. Magneto terapija kao sjajan način regeneracije tkiva koji ima sposobnost pojačavanja dejstva ostalih procedura.

5. Kinezi terapija  Vežbe  za jačanje mišića i poboljšanje držanja tela.

U Fizio A Plus nudi mešavinu svih lečenja da bi brže      došli do ​rezultata i što pre se vratili svakodnevnim aktivnostima